Main menu

Pages

 

 رواية رهف واسر كاملة

 رواية رهف واسر pdf كاملة

الحلقة الاولي
في حفل صاخب تقف فتاه ملامحها غاية في الجمال لكنها تقف وعلي وجهها علامات الخوف والضيق وفي يديها كوب من العصير حيث ان جو هذة الحفلة لا يتلائم مع طبيعتها ولكن لماذا جاءت هذة الفتاه الجميلة الرقيقة الي حفلة ابسط مايقال عليها مستواها مبتذل حيث يوجد من الفتيات الاتي يتمايلان علي الرجال وفي ايدهم كؤؤس الخمور والرجال التي اذهبت عقولهم الخمرة وفي حالة يرثي لها فلماذا تاني فتاه كمثل بطلتنا حفلة مثل هذة سوف نعرف كل هذا
داليا :اية يا رهف واقفة كدا لية لوحدك انتي جاية تقعدي علي جمب وتشربي عصير ما اجبلك بقا كوباية زبادي عشان تتعشي وتنامي
رهف بخنقة :انتي عارفة ياداليا وقلتلك مليش في الجو دة وانتي اللي صممتي تجبيني سيبيني في حالي بقا
داليا :انا غلطانة اني جبتك تفكي عن نفسك وتشوفي ناس نضيفة
رهف :بضحة سخرية نضيفة هي فين النضافة دي دة قرف شامة ريحة الخمرة اللي طالعة منهم ولا منظرهم حاجة تقرف
داليا :خلاص خلاص شوية وهروحك كتك الهم طول عمرك وش فقر
رهف :طب ماشي شكرا خلصي بقا
مشيت داليا او زي مايقال لها دولي في هذا الوسط وظلت بطلتنا واقفة وعلي وجها علامات الغضب مما تراه
رجعت رهف بالزاكرة لوراء ولكن قبل ذلك نتعرف من هي رهف (رهف فتاه جميلة ملامحها هادية عينين عسلية وشعر دهبي لون الشمس وبشرا بيضا صافية وعندها 23 عام خريجة كلية الحقوق من اسرة متوسطة الحال والدها متوفي وكان يعمل موظف في احدي الشركات وبعد موتة اصبح معاشهم قليل والام ربة منزل ولكن بعد وفاه زوجها اصبحت تشتغل من منزلها في الخياطة حتي تقدر علي مصاريف اولادها فرهف لها اخت في المرحلة الثانوية واخ في المرحلة الاعدادية )نرجع لاحداث قصتنا
رجعت رهف بزكريتها الي بضعة شعور
احمد :خلاص يارهف مش هينفع نكمل مع بعض انا لسة مكونتش نفسي واهلي مش عاوزين يساعدوني اعمل اية
رهف :يعني اية يا احمد هتتخلي عني بعد حب 4 سنين طب ازاي هتقدر تعيش من غيري دة انا كل حاجة في حياتك زي مافهمتني ولاكنت بتضحك عليا
احمد :عمري ماضحكت عليكي وانتي عارفة كدا بس الظروف اقوي مني اهلي عاوزيني اتجوز بنت عمي عشان الورث وبابا حالف عليا لو اتجوزتك هيتبري مني
رهف :خلاص يا احمد احنا مش محتاجين فلوسهم ونكون نفسنا مع بعض انا هستناك العمر كلة بس متسيبنيش انا معرفش حد غيرك ومعرفتش الحب غير معاك
احمد :رهف ارجوكي متصعبيش عليا الموضوع احنا خلاص مش هينفع نتقابل تاني خلاص كل شئ انتهي
رهف :بالبساطة دي كلمة تنهي كل حاجة فعلا كل شئ انتهي عشان انت ضعيف وابوك هو اللي ممشيك وانا مش هعيش مع واحد ملوش كلمة ومش راجل في كلمتة ياخسارة كل لحظة حلوة عشتها معاك واياك اشوف وشك في حتة تاني
ومشيت رهف ودموعها مغرقة وشها )
فاقت بطلتنا من الشرود وعلي خديها دمعة تساقطت غصب عنها ولكنها مسحتها بسرعة عشان محدش ياخد بالة
واثناء وقفوفها جاء احدي السكاري يحدثها
الرجل :اية ياجميل يا طعم انت واقف لوحدك لية
رهف :بغضب لو سمحت ابعد عني ملكش دعوة بيا وسيبني في حالي
الراجل :اسيبك اية ياجميل هي الحاجة الحلوة تتساب
رهف بصوت اعلي قولتلك ابعد عني عشان مقلش ادبي عليك
الرجل :اظاهر انك شرسة اوي وانا بحب النوع دة
رهف وكادت ان تصفعة واثناء هذة اللحظة !!
دخل الحفل شاب في الثلاثين من عمرة وحولة رجال حراسة ويظهر علي هذا الشاب الغني الفاحش والذي تجمع حولة اكبر رجال الحفل لاستقبالة
ياتري من هو هذا الثري وماهو قصتة معنا
(اسر عدة 30 سنة ابن اغني اغنياء البلد ولكنة مع هذا لم يكن مستهتر فهو من صغر سنة يعمل مع والدة واثبت جدارتة في العمل وجاد جدا ولكنة وسيم جدا وملامحة هادية فعينية يميلان الي البني الغامق وشعرة ناعم اسود وتظهر علية ملامح الرجوولة وبشرتة قمحاوية ولكنة قمة في الشياكة وراءحة عطرة ملئت ارجاء الحفلة وهو الولد الوحيد لانور باشا الرجل الغني ولدية اختان فقط اها وكل بنات البلد يتمنوة )
نرجع للاحذاث
رفعت رهف يديها لتضرب هذا الرجل
الرجل :انتي اتجننتي يابت عشان ترفعي اديكي عليا اما وريتك
رهف :قولتلك ابعد عني وصوتها علي اوي
لفت صوتها العالي اسر الذي انبهر من جمالها ورقتها ولكن فضولة اصر علي ان يعرف من هذة الفتاه فاسر يحب ان يقتني الاشياء الجميلة النادرة
داليا جت جري علي صوت صاحبتها والرجل :في اية يا رهف صوتك عالي لية
رهف :قولتلك مشيني من هنا
داليا :فريد بية حصل اية
الرجل :اسالي صحبتك المجنونة انا ترفع ايديها عليا اما ندمتها
داليا :انا متاسفة بالنيابة عنها حقك عليا ياباشا
رهف :انتي بتتاسفي لية دة عاوز يتربي
داليا :اخرسي انتي انتي متعرفيش مين دة
رهف :ومش عاوزة يلا نمشي
داليا :اتفضلي معايا
وكل هذة واسر يراقب افعال هذة الفتاه التي شغلت بالة من تكون هذة الفتاه .؟ ولماذا فعلت هكذا؟ ولما جاءت الي هنا ؟
كل هذة اسئلة دارت في ذهن بطلنا الوسيم
ونادي اسر لاحد رجالة وطلب منة شئ
اسر :روح هاتلي البنت اللي كانت بتتخانق هناك دي
احد رجالة :حاضر يا اسر بية ثانية وتكون عندك
رهف وداليا ماشين :اية اللي هببتية دة ياست رهف
رهف :بقولك اية ياداليا ملكيش دعوة بيا انا مليش في حفلاتك دي
داليا :انا غلطانة عاوزاكي تعرفي ناس نضيفة وتنسي الزفت اللي سابك عشان يجوز بنت عمة وعشان فلوس اهلها
رهف وبعدين معاكي بقا ياداليا
رجل اسر :اتفضلي يا انسة معايا
داليا :في اية
رهف :/اتفضل فين يا اخ انت
الرجل :اسر بية عاوزك يبقا تيجي
رهف :اسر بية دة بتاع اية اصلا وعاوزني لية
الرجل :اسمعي الكلام اوامر اسر بية لازم تتنفذ
رهف :اوعي ايديك دي اسر بية اوامرة عليك وعلي نفسة ابعد عني
داليا :خلاص يا رهف روحي شوفية عاوز اية (نسيت اعرفكوا علي داليا هي صاحبة رهف وجارتها حلوة الي حد ما بس هي عكس رهف في كل حاجة وعاوزة تطلع من فقرها باي طريقة والحفلات دي سفينة الانقاذ بتاعتها وممكن تتخلي عن اي حاجة وتبيع اي حاجة عشان الفلوس )
رهف :اروح فين انتي التانية اتجننتي
الراجل :اظاهر انك مش هتيجي بالزوق اسر بية امر يبقا اوامرة تتنفذ واخدها من ايديها ودخل بيها
رهف :سيبني يا متخلف سيبني
الراجل :البنت اهي يا اسر بية
اسر :خلاص روح انت دورك خلص
رهف :بقولك اية انت بية علي نفسك وعلي اللي حواليك مش عليا عاوز مني اية
يص ليها اسر من فوق لتحت كدا فصص جسمها كلة بعنية وراح اتنهد كدا وقالها
اسر :براحة انتي شرسة لية كدا
رهف :اهو انا كدا
اسر :راح مقرب منها اوي وقرب من وشها اوي وهمس في ودنها وقالها بس تجنني واحلي حاجة فيكي شرستك
رهف :اتوترت اوي وبعدت عنة وقالتلة ابعد عني انت اتجنن
اسر :اتجننت !اظاهر انتي اللي اتجننتي متعرفيش انا مين
رهف :معرفش ومش عاوزة سيبن امشي
اسر محدش بيمشي غير بامر مني ياقطة
رهف :اهااااااا الكلام دة للي شغالين عندك لكن انا محدش بيمشي كلمتة عليا
اسر :انا كلمتي تمشي علي اي حد
رهف :ضحكت بسخرية طب يا استاذ المتواضع عن اذنك سيبهالك
اسر :انتي اتجنني عاوزة تمشي وانا لسة مخلصتش كلامي
رهف :وانا اسمع لية كلامك وهو ميهمنيش اصلا
وجت رهف تلف راح مسكها من دراعها راحت رهف لفت وضربتة بالقلم وساكتت رهف من هول الصدمة وهو سكت وبصلها باصة انتقام
اسر :انتي عارفة اللي عملتية دة هيندمك طول عمرك
رهف :طلعت تجري ودموعها مغرقة وشها
واخدت داليا وروحت
داليا :في اية
رهف :مفيش
داليا :انطقي
رهف :ضرلتة بالفلم
داليا :يانهار مش فايت انتي عارفة عملتي اية
رهف :واحد وقل ادبة ودا عقابة
داليا :انتي دخلتي النار برجليكي امش لمشي
وروحت رهف وداليا البيت

اسر في اليوم دة كان قرب يغلي من الصدمة والنرفزة وقعد يشرب طول الليل واما روح معرفش ينام وقعد يفكر فيها هي ازاي كدا وهو في بنات كدا وفكر في الانتقام منها علي عملتها
اسر :اما ندمتك علي عملتك وخليتك خدامة عندي
اما عند رهف الوضع مختلفش كتير عن اسر
رهف :نامت ليلة كلها كوابيس مزعجة خايفة لاسر بية ينفذ تهديدة وصحيت رهف تاني يوم علي صوت خناق اخواتها
الام :اسكتوا بقا حرام عليكوا
بسمة اخت رهف :ياماما خلية يبطل يشد شعري
محمد اخو رهف :انتي قرعة اصلا هتكدبي
بسمة :ماهو من كتر مابتشدة ياغلس
محمد :بس يابت انتي
الام :اخرسوووووا بقا صدعتوني
رهف :ياصباح الخناق
الام :عجبكوا كدا صحيتوا اختكوا
احضرلك الفطار يابنتي
رهف :لا ياماما انا هحضر لنفسي عشان انزل اشوف الشغل في شركة عاملة اعلانات عاوزة انزل اشوف شغل فيها
الام :ربنا معاكي يابنتي ويوفقك
بسمة :انا عاوزة 20 جنية اجيب ملازم ياماما
الام :اصبري عليا شوية يابنتي
بسمة كل شويةة اصبر اصبر اوف امال لو قلتلك عاوز اجيب روج
الام :كنت دبحتك
رهف انا هقوم افطر مش طلبة استظراف بنتك
وقامت رهف تفطر وتلبس عشان تنزل تشوف الشغل
وفي هذا الوقت اشرقت الشمس علي بطلنا الوسيم بصوا هو مزززززززز من الاخر احمممممممم
اسر لبس بدلة لونها جراي وساعته وبرفانة اللي بيملي اي مكان يروحة دة حتي انا شماه اهو هههههههههه
ونزل يفطر
اسر صباح الخير ياماما
الام :صباح النور ياقلب مامي
الام :ها يا اسر ياحبيبي عامل اية في شغلك
اسر :تمام ياست الكل الشغل ماشي زي الساعة
الام :طول عمرك ماشي زي الساعة يا اسر ياحبيبي
شرد اسر وسرح في بطلتنا واللي حصل امبارح وياتري هيوصلها ازاي
الام :ها يا اسر
اسر مش بيرد وسرحان
الام :اسر اسر فينك
اسر :ها يا ماما معاكي
الام :اية بتفكر في مريم
اسر :وشة اضايق اوف ياماما قلتلك مريم دي بنت تافهة اوي وانا مش برتحلها
الام :بس فلوسها مش تافهة
اسر :هو احنا محتاجين
الام :باباك محتاج فلوس ابوها عشان يكبر مجموعتة ويتحكم اكتر في السوق حاول انت تقرب منها
اسر :ربنا يسهل سلام انا بقا ونزل بطلنا ركب عربية اللي تجنن
وفي الوقت دة كانت رهف خارجة وفجاااااااااااااءة حصل حاجة مش متوقعة بعيدة عن ان اسر يخبطها عشان محدش يقول الاحداث متوقعة
ورهف ماشية جت عربية بسرعة وراحت خاطفة رهف من وسط الشارع واللي فيها غطوا عنيها وبنجوها واخدوها لمكان بعيد ومهجوزر
رهف اما ابتدت تفوق :انا فين انتوا مين عاوزين اية
رجل العصابة :جايبنك نلعب معاكي ياقطة شوية
رهف :انت عاوز اية مني
الرجل :مش بقولك هنلعب معاكي
رهف :حرام عليك انا عملتلك اية
الرجل :معملتليش انا بس اتطاولتي علي اسيادك وانتي عارفة زعلهم وحش
رهف :انا معملتش حاجة
الراجل :اخرسي يابت انتي مش عاوز اسمع صوتك
رهف قعدت تعيط وكانت خايفة اوي
وفجاااااااااااءة

الفصل الثاني من هنا

Comments